دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

حسین قدیانی: حالا که قرار شده قیمت‌گذاری آرم طرح ترافیک به جای شورای شهر با شورای‌عالی ترافیک باشد

چه خوب که کمپلت حل ترافیک را هم بیندازیم گردن شورای‌عالی ترافیک؛ بدیهی است با توجه به لیاقتی که در اعضای این شورا وجود دارد، حکماً می‌توانند ترافیک تهران را دو روزه روان کنند. ما هم برای کمک به اعضای محترم شورای‌عالی ترافیک، پیشنهادهای خودمان را می‌آوریم. البته اولش قرار بود این پیشنهادها در قالب بسته پیشنهادی تقدیم شورای‌عالی ترافیک شود اما بعد قرارمان به هم خورد و لذا ما پیشنهادات خودمان را خارج از بسته، در قالب یک طرح تقدیم می‌نماییم.

1 - همان‌طور که سهمیه بنزین مرفهین بی‌درد را کاهش داده و یا در مواردی کمپلت حذف کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود سهمیه بزرگراه قشر پردرآمد و سرمایه‌دار جامعه نیز قطع شود؛ یعنی از تردد خودروهای مدل بالا در بزرگراه‌های مهم تهران جلوگیری به عمل آید.

2 – با توجه به اراجیف  اخیر دشمن و با در نظر گرفتن گرانی قیر، از شهرداری و شورای شهر بخواهیم به جای ترمیم آسفالت خیابان‌های شهر، دهان دشمن را ایزوگام نماید.

3 – می‌توان برای حل معضل ترافیک، خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر را زوج و فرد کرد؛ یعنی در بعضی خیابان‌ها، تنها روز فرد، تردد مجاز باشد و در بعضی دیگر از خیابان‌ها، تنها در روز زوج عبور و مرور وسایل نقلیه امکان داشته باشد.

4 – در راستای اینکه عده‌ای از فلاسفه از «بازگشت به سنت» صحبت می‌کنند بد نیست در عین حال که از دادن اتوبوس و تاکسی به شهرداری ممانعت به عمل می‌آید، در جواب مخالفان از آنها بخواهیم به جای اتوبوس، تاکسی، BRT و... از اسب و الاغ جهت تسهیل در حمل و نقل مسافران استفاده کنند.

5 – از مردم خواسته شود حتی‌المقدور از خانه‌هایشان بیرون نیایند. حالا اگر خیلی کار واجب داشتند، انجام آن را به دولت بسپارند. دولت اگر توانست که کارشان را انجام می‌دهد؛ اگر هم نتوانست ما‌به‌التفاوت آن را نقدا پرداخت می‌کند!

6 – هنگام فروش آرم طرح ترافیک به قیافه طرف نگاه کنیم. اگر همچین، بفهمی نفهمی شبیه مایه‌دارها بود، از او بخواهیم سرکیسه را شل کند؛ اگر شل کرد که هیچ، اما اگر شل نکرد او را به عنوان مفسد اقتصادی و یکی از عوامل تورم اخیر معرفی کنیم.

7 – از جناب رحیم‌مشایی خواهش کنیم که تا تقی به توقی خورد نیاید سهمیه فروش آرم طرح ترافیک صادر کند (مثل سهمیه بنزین سفر). هر چند بعید است ایشان به این حرف‌ها گوش کند!

کد خبر 57282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز